fredag 26 oktober 2012

På praktik i verkligheten


Vi tackar Karin och Manal som varit praktikanter hos oss under 6 respektive 4 veckor för att de ville komma och följa oss i vårt arbete - lycka till framöver!

Nedan ser ni Karins reflektioner:

Efter 6 veckor på Livsmedelsverket, men kanske framför allt ute i arbetslivet, har jag fått ett helt annat perspektiv på vad man kan göra när man är färdigutbildad kostvetare. 
Från första dagen har jag fått följa med på det mesta, allt från mässor till nätverksträffar och utbildning. 
Jag har ihop med Manal (som bara hade 4 veckor) fått hålla i ett mindre projekt med i stort sett fria händer vilket gör att man utvecklas och engageras i uppgiften på ett helt annat vis.

Ett av uppdragen jag fått jobba med handlade om att sammanställa inspiration från en heldag med förskolepedagoger och förskolekockar till tips och idéer som man själv kan testa ute på sin förskola. Det kommer inom kort publiceras på hemsidan.

Det som slagit mig mest under praktiktiden är att det finns så otroligt många människor ute i landet med ett driv att alltid vilja förbättra verksamheten och alla verkar tycka att de har världens roligaste jobb! 
Där vill jag också vara och helst redan nu, men innan dess ska jag läsa klart sista året. 

Karin Hagberg
Kostvetarstudent på IKV i Uppsala

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar